Site Network: Laman Utama | Harakah | Malaysiakini | Che Det

PEMBELA BANTU URUS JENAZAH MANGSA BELASAH

Gambar kelihatan Ahli Majlis Eksekutif PEMBELA mengusung jenazah masuk
ke dalam masjid Al-A'la, Jitra untuk disembahyangkan
OLEH : Pembelawaja

KUBANG PASU – Seorang lelaki yang cedera parah hanya sempat memberitahu namanya kepada doktor sebelum menghembuskan nafas terakhir di Hospital Sultanah Bahayiah (HSB) pada 17 Julai lalu selamat dikebumikan di tanah perkuburan Islam di Jitra selepas solat Asar semalam.

Menurut Zabedi Usop, Naib Presiden 3 PEMBELA bahawa, “berita kematian mangsa tersebut telah dimaklumkan oleh Ibrahim Lai Abdullah, abang ipar mangsa kepada PEMBELA pada jam 1.35 petang kelmarin setelah isterinya membuat pengesahan mayat di hospital Sulntanah Bahayiah pagi kelmarin”.

Ibrahim Lai menjelaskan bahawa, berita kematian adik iparnya hanya diketahui apabila isterinya membaca Harian Metro pada pagi ini (Sabtu) yang memetik “lelaki terbabit memberitahu kepada salah seorang doktor HSB “Nama saya Mat Fauzi Azmi”.

Lelaki yang menjadi mangsa maut belasah tinggal di rumah Ibrahim Lai, di Kg Padang, Jitra sebelumnya tidak pulang ke rumah sejak hari Khamis dan mereka menyangkakan bahawa mangsa tumpang tidur di rumah kawan-kawannya di Alor Star.

Menurut Zabedi Usop, Naib Presiden 3 PEMBELA bahawa berita kematian mangsa tersebut telah dimaklumkan oleh Ibrahim Lai Abdullah, Pengerusi Persatuan Cina Muslim Kedah/Perlis, juga merupakan abang ipar mangsa kepada PEMBELA pada jam 1.35 petang kelmarin, setelah isterinya membuat pengesahan mayat di hospital Sultanah Bahayiah pagi kelmarin”.

Berikutan maklumat tersebut, PEMBELA telah mengerahkan beberapa Ahli Majlis Eksekutifnya menguruskan jenazah mangsa dan menghulurkan bantuan berupa kewangan kepada keluarga mangsa yang disampaikan oleh Zabedi Usop.

Jenazah selamat dikebumikan di tanah perkuburan Islam di Jitra selepas solat Asar petang kelmarin.


0 komen:

Catat Ulasan