Site Network: Laman Utama | Harakah | Malaysiakini | Che Det

MAJLIS PELANCARAN PEMBELA PERINGKAT NEGERI KEDAH


TERKINI
– Perikatan Belia Bersatu Malaysia (PEMBELA) akan mengadakan majlis pelancaran penubuhan peringkat negeri Kedah pada 19 Jun akan datang.
Menurut Setiausaha Agung PEMBELA, Basir Hj Ismail bahawa, “Ahli Majlis Eksekutif (AME) PEMBELA telah memutuskan untuk mengadakan majlis pelancaran PEMBELA sempena menyambut kelahiran 100 harinya”.
“PEMBELA merupakan landasan alternatif kepada golongan muda-mudi khususnya yang ingin menyumbangkan khidmat bakti mereka samada dari segi masa, tenaga, buah fikiran dan kebendaan untuk sama-sama berperanan kea rah membangunkan tamadun dan martabat agama, bangsa dan negara” jelas beliau ketika menyampaikan taklimat penubuhan Skuad Pembela semalam.
Dalam majlis yang sama, Timbalan Presiden PEMBELA, Mohd Dzohir Hamid berkata, 'kewujudan badan bukan kerajaan (NGO) seperti PEMBELA ini adalah sangat penting kerana ia dapat menyeimbangkan peranan antara pihak pemerintah dan rakyat".
Beliau menyeru kepada hadirin supaya mendaftar menjadi sukarelawan PEMBELA untuk menyumbangkan khidmat mereka untuk kepentingan agama, bangsa dan negara.
"Walapupun PEMBELA baru dutubuhkan iaitu sehari selepas PRU 12 lalu, namun peranan yang ditunjukkan amat memberangsangkan khususnya dalam menanggani isu-isu yang berkaitan kepentingan rakyat setempat" ujarnya.
Berhubung dengan majlis pelancaran yang akan diadakan tersebut, Basir mengatakan bahawa ia terbuka kepada seluruh warganegara Malaysia yang berumur 18-45 tahun (lelaki dan wanita) dan meminati di dalam kerja-kerja kemasyarakatan dan social tanpa mengharapkan sebarang balasan atau imbuhan.
Majlis tersebut akan dirasmikan oleh kenamaan dari kerajaan Pakatan Rakyat negeri Kedah Darul Aman.

0 komen:

Catat Ulasan