Site Network: Laman Utama | Harakah | Malaysiakini | Che Det

PEMBELA BANTU GOLONGAN SUSAH DI KAWASAN KEDAH UTARA

Gambar... Idris Hassan, Penolong Setiausaha Agung PEMBELA secara simbolik menerima barangan dapur untuk sumbangan kepada golongan susah dari encik Zainon Abdullah
Pengurus Tabah Hikmah Enterprise.
OLEH : Pembelawaja
KUBANG PASU – Perikatan Belia Bersatu Malaysia (PEMBELA) mengambil inisiatif membantu golongan susah dengan kerjasama syarikat Tabah Hikmah Enterprise bermula minggu pertama Ogos depan.

Menurut, Setiausaha Agung PEMBELA, Basir Hj. Ismail bahawa bermula awal Ogos depan PEMBELA akan mengagih-agihkan bantuan kepada golongan susah yang telah dikenalpasti oleh wakil-wakilnya di beberapa daerah di utara negeri Kedah iaitu Kubang Pasu, Jerlun, Kota Setar, Kuala Kedah, Pokok Sena dan Kuala Nerang.

Bantuan ini akan diberikan kepada golongan sasaran yang telah diperakui atau dikenalpasti oleh Pusat Khidmat Wakil Rakyat (PKWR) ataupun wakil-wakil PEMBELA di dalam daerah tersebut.

Basir berkata, “permulaannya PEMBELA dengan kerjasama syarikat Hikmah Enterprise mensasarkan kepada seramai 100 orang penerima dari golongan ibu tunggal dan keluarga miskin yang telah didaftarkan kepada PEMBELA”.

Sumbangan ini adalah pemberian golongan korporat di negara ini yang berhajat untuk membuat amal kebajikan kepada masyarakat yang tergolong sebagai orang susah dan miskin.

“Pemberian ini diberi secara berkala pada setiap bulan yang akan diserahkan pada awal minggu pertama dan kedua pada bulan tersebut kepada golongan berkenaan” ujar Basir lagi.

Menurut, Zainon Abdullah, 43, Pengurus syarikat Tabah Hikmah Enterprise yang berpengkalan di Kangar, Perlis bahawa, “sumbangan ini akan diberikan pada setiap bulan kepada golongan sasaran yang telah dikenalpasti, tanpa dikenakan sebarang bayaran atau caj sampingan”.

Projek amal oleh syarikat Tabah Hikmah Enterprise telah dijalankan sejak tahun 2000 lagi tetapi diuruskan secara bersendirian.

Zainon berkata, “Sumbangan yang diberikan adalah berbentuk barangan dapur termasuk beras dan minyak masak, gula, minuman milo, nescaffe, cecair pencuci, kicap dan tepung”.

Sehubungan itu, PEMBELA ingin menwar-warkan kepada orang ramai yang berminat untuk mendapatkan sumbangan ini, sila hubungi segera saudara Mokhtar Hamid (012-475 8002) dan Kaman Jaapar (012-564 7609) atau datang terus ke ibu pejabat PEMBELA yang berpusat di Bandar Darulaman.


0 komen:

Catat Ulasan