Site Network: Laman Utama | Harakah | Malaysiakini | Che Det

SUKARELAWAN DI MINTA BANTU KESAN PERAGUT

Oleh : Pembelawaja

TERKINI - Seorang gadis bernama Nuraimah Sulaiman, 22, telah diragut oleh dua lelaki yang menunggang motorsikal berhadapan Kuil Hindu, Jalan Anak Bukit.
Kejadian tersebut berlaku antara jam 1.00 tengahari ketika gadis (Imah) dalam perjalanan ke tempat kerjanya yang terletak di Bandar Darulaman.
Berikutan kejadian tersebut, gadis berkenaan telah datang ke pejabat PEMBELA yang terletak di Bandar Darualaman membuat aduan dan minta portolongan.
Sehubungan itu, Setiausaha Agung PEMBELA, Basir Ismail telah mengarahkan anggota Sukarelawan PEMBELA membawa mangsa membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Kubang Pasu, Jitra.
Kedatangannya ke pejabat PEMBELA adalah untuk memohon bantuan mengesan peragut tersebut yang menunggang motorsikal nombor pendaftaran KBA 5074.
Menurut Nuraimah, "kejadian ragut itu berlaku dalam sekelip mata, ketika ia sebagai pembonceng motorsikal dihampiri oleh dua lelaki yang tidak dikenali, juga menaiki motorsikal lalu meragut beg tangannya yang diletak di atas riba".
Bagaimanapun, mereka cuba mengejar peragut tersebut tetapi gagal kerana peragut tersebut menghilangkan diri melalui jalan kampung Titi Gajah.
Nuraimah berkata, "peragut telah berjaya melarikan beg tangannya yang mengandungi wang tunai RM 200.00, dokumen peribadi seperti Kad Pengenalan, Kad Bank dan sebuah handphone.
Sehubungan itu, Basir meminta anggota Sukarelawan PEMBELA yang mengenali atau mengetahui identiti peragut berkenaan, segera melaporkan kepada pihak polis untuk di ambil tibdakan segera.
Kejadian tersebut tidak mendatangkan sebarang kecederaan kepadanya.

0 komen:

Catat Ulasan