Site Network: Laman Utama | Harakah | Malaysiakini | Che Det

ANGKARA SIAPAKAH INI ?

Gambar kelihatan Mohd Jamal Nasir, Zabedi dan ahli-ahli PAS memegang kain rentang yang telah diturunkan oleh anggota Pembelawan PEMBELA.

PEMBELA telah mengarahkan anggota-anggotanya menjalankan operasi menurunkan kain rentang bertajuk "Impian Berkubur" yang di pasang di beberapa tempat dalam daerah Kubang Pasu.

Menurut, Zabedi Usop, Naib Presiden PEMBELA yang juga merupakan Ahli Jawatankuasa PAS Kawasan Kubang Pasu bahawa pihaknya telah mengarahkan Skuad Pembelawan PEMBELA menurunkan kain rentang bertajuk "Impian Berkubur" yang dipasang dibeberapa tempat seperti Pekan Kepala Batas, Pekan Jitra, Tunjang dan Changlon yang bersifat provokasi, dipercayai dilakukan oleh pihak parti lawan.

Zabedi menambah, pihak PAS Kawasan atau cawangan-cawangan dalam kawasan Kubang Pasu tidak ada mengeluar sebarang arahan kepada mana-mana ahli untuk menaikkan kain rentang berhubung dengan isu 16 September tersebut".

Maklumat yang diperolehi PEMBELA dari orang ramai bahawa, kain rentang di Pekan Kepala Batas tersebut telah dipasang pada waktu malam 17 September oleh 3 orang pemuda yang menaiki sebuah kenderaan pacuan empat roda berwarna hitam.

Setelah mendapat berita tersebut, PEMBELA telah mengarahkan anggota Pembelawannya menuju ke lokasi berkenaan dan menurunkan kain rentang tersebut.

Mohd Jamal Nasir, Presiden PEMBELA mengulas berhubung dengan pemasangan kain rentang tersebut, "golongan yang memasang kain rentang ini bertujuan untuk melaga-lagakan kepimpinan dan ahli-ahli PAS dan PKR di Kubang Pasu khususnya kerana iri hati melihat hubungan yang baik antara kedua parti yang menjadi teras kerajaan Pakatan Rakyat di Negeri Kedah Darul Aman".

Beliau menambah, biarlah beribu-ribu kain rentang yang seumpama ini di pasang, namun kehendak rakyat untuk menukar kerajaan Pakatan Rakyat tidak dapat dibendung lagi oleh pihak parti lawan, apatah lagi mereka sekarang berada dalam keadaan yang cukup 'sakit' ekoran dari masalah dalaman yang kian kronik"

0 komen:

Catat Ulasan